Aquesta és una d’aquelles receptes de postres que són força senzilletes i que no necessiten massa ingredients, sobretot d’aquells que són difícils de trobar. No conté greixos (només 2 grams) i estem parlant d’unes 125 calories per ració, valor que sempre podreu baixar per exemple posant menys quantitat de sucre. :)
Ingredients per a 4 persones:
250 ml de suc de taronja natural
2 ous (separem els rovells i les clares)
80 grams de sucre
20 ml de licor de taronja (Cointreau per exemple)
15 grams de maicena
1 pessic de sal
Taronja per decorar
Necessitareu: Batedora de barilles elèctrica per muntar les clares. Batedor manual. Paper film transparent.
Dificultat: Fàcil
En un pot escalfem a foc no gaire fort el suc de taronja, la maizena i els dos rovells d’ou. Millor si fem servir un batedor de mà per evitar que se’ns facin grumolls amb la farina. A la que veiem que comença a espessir retirem la crema del foc.
La posem en un bol i la deixem refredar una mica remenant sovint per evitar que es formi una crosta a la superfície. Quan estigui tèbia cobrim tot el bol amb paper film transparent i la deixem a la nevera un parell d’hores.
Passades les dues hores muntem les clares a punt de neu amb un pessic de sal.
Barregem amb una espàtula la crema amb les clares muntades fins que quedi tot ben integrat.
Podem servir immediatament o deixar-la una miqueta més a la nevera.
Desitjo que us agradi!
Potser també t’interessen aquestes receptes: