Aquí us deixo una recepta molt bona, lleugera i econòmica que pot perfectament servir com a primer plat o menjar-se com a plat únic. El gust que aporten els fruits secs a aquest plat és absolutament deliciós i farà les delícies de qualsevol paladar. Espero que us animeu a preparar-lo!
Ingredients per a 6 persones:
1 ceba
2 pastanagues
12 llagostins
1 gra d’all
4 tassetes d’arròs de gra llarg
80 grams de mongetes verdes rodones
1 grapadet d’anacards
1 grapadet d’ametlles
2 cullerades de salsa de soja
oli, sal i pebre
Dificultat: Baixa
Necessitareu: Cassó per bullir les verdures i l’arròs. Wok.
Comencem preparant totes les verdures, les netegem, pelem (en el cas de les pastanagues) i tallem. L’all el piquem finet.
Coem l’arròs en aigua amb sal durant 16 minuts. Un cop passat el temps, l’escorrem i reservem.
Bullim les mongetes també en aigua salada durant 8 minuts, després les escorrem i reservem.
Posem una mica d’oli al wok i saltegem els llagostins. Quan veieu que comencen a estar al punt els retireu del wok i els reserveu.
Ara al mateix oli on hi hem saltejat els llagostins hi afegim la ceba. La tirem i quan comenci a estar tova hi afegim l’all i les pastanagues.
Afegim una mica de sal (penseu que la salsa de soja ja és prou salada) i pebre. Deixem totes les verdures al foc uns 4 minuts.
Afegim els fruits secs i la salsa de soja, i al cap d’un parell de minuts hi afegim l’arròs i els llagostins. Saltegem tot un parell de minuts més.
¡Llestos!
Opcionalment podeu decorar el plat amb unes llavors de sèsam.
Retroenllaç: Arròs amb fruits secs | Celler-Adocse