Finalment la meva primera recepta de te Matcha! Potser heu sentit parlar ja d’aquest te, d’origen japonès, que està tan de moda ara. Es tracta d’una varietat de te que es presenta en pols, i que té aquest característic color verd que resulta tan llampant per preparar receptes. Aquest te s’ha popularitzat tant per la seva infinitat de propietats, i és que conté molts antioxidants, vitamina C, ajuda a millorar el trànsit intestinal, redueix el colesterol i el sucre en sang i a més ajuda a aprimar …. tot una joia!
Per preparar aquesta recepta he estrenat els meus motllos de Le Creuset per utilitzar-los de flameres i m’han anat de meravella!
Ingredients per a 2 flams (grans) o 4 petits:
250 ml de llet sencera
2 ous
4 cullerades de sucre
1 culleradeta de te Matcha en pols (podeu comprar-lo per Internet)
Per preparar el caramel:
4 cullerades de sucre
2 cullerades d’aigua
Necessitareu: Motlles de flam (jo he fet servir els de Le Creuset), olla ampla per al bany maria, drap de cuina, cassó.
Dificultat: Fàcil
Comencem preparant el caramel, col·loquem el sucre i l’aigua en un cassó i ho cuinem a foc mig, sense deixar de remenar, fins que agafi un color marró. Apaguem el foc i repartim el sucre pel fons dels motlles. Compte amb aquest pas que el sucre està MOLT calent.
Batem els ous sense fer massa escuma en un bol.
Posem la llet i el sucre en un cassó a foc mitjà i anem barrejant fins que es dissolgui el sucre.
Dissolem el te Matcha en 4 cullerades d’aigua calenta.
Afegim la llet tèbia als ous i el te Matcha, i ho barregem fins que quedin tots els ingredients ben integrats.
Repartim la barreja en les flameres o recipients i els tapem amb paper d’alumini.
En una olla baixa escalfem aigua a la meitat posant un drap de cuina en el fons – el drap evitarà que hi hagi massa calor directa en els recipients on tenim els flams.
Cuinem al bany maria uns 20 minuts procurant que la temperatura de l’aigua estigui just per sota del punt d’ebullició.
Retirem els flams del foc i els deixem refredar a temperatura ambient. Guardem a la nevera quan estiguin freds.
Per servir-los desmotllem o el mengem sense treure’ls del recipient.
Espero que us agradin!
Retroenllaç: Flams de té Matcha | Celler-Adocse