Ingredients per a 4 persones:
400 grams d’arròs Bomba
8 o 12 gambes vermelles
4 escamarlans
8 musclos
12 cloïsses
1 sípia neta i tallada
1 ceba
1 gra d’all
2 tomàquets
1/2 pebrot vermell
1/2 pebrot verd
1/2 got de pèsols
50 ml de vi blanc
1 litre de brou de peix
2 brins (filaments) de safrà
Pebre dolç vermell, sal i oli
Opcional: carxofes (quan és temporada).
Necessitareu: Una bona paella! 🙂
Dificultat: Mitjana
Avui que és diumenge, un gran clàssic dels dinars de cap de setmana! Us haig de confessar que em feia una mica de por posar aquesta recepta ja que hi ha grans mestres “paelleros” i cadascú té la seva tècnica, però bé així és com la faig jo. 🙂
Poseu a escalfar el brou a foc molt lent.
Poseu les cloïsses en aigua amb sal per tal que treguin la terra i es netegin.
A la paella amb un bon raig d’oli enrossim les gambes i els escamarlans i els reservem.
Pelem i piquem la ceba i el all, després rentem i tallem a daus els pebrots. Ratllem els tomàquets.
Tot seguit, introduïm els musclos ben nets a la paella, hi afegim el vi, una mica de sal i ho tapem, retirem els musclos quan s’hagin obert. Després incorporem a la paella la ceba i l’all picats, un parell de minuts més tard els pebrots, ho sofregim fins que comencin a estar daurats i hi afegim el tomàquet triturat. Saleu.
Quan part de l’aigua del tomàquet s’hagi absorbit, hi afegim l’arròs i el daurem uns minuts remenant de tant en tant, seguidament hi incorporem les cloïsses, dues cullerades brou (que cobreixi l’arròs) i els brins de safrà i una mica de pebre vermell dolç. Afegiu-hi els pèsols (i si en tinguéssim també les carxofes) i els musclos.
Ho anem coent afegint-hi brou a mida que se’l vagi bevent l’arròs, aneu provant-lo i corregint de sal. Cinc minuts abans d’acabar la cocció, hi afegim les gambes i els escamarlans.
Deixar reposar 5 minuts abans de servir.
Bon profit!